miercuri, 7 august 2013

Pregatirea sanilor inainte de nastere


perna pentru alaptat ajuta sa alaptezi corect 
Scriu acest articol pentru ca ma pregatesc sa am al doilea copil si nu mai vreau sa repet experienta dureroasa pe care am avut-o cu primul copil, in timpul primei perioade de alaptare.
Eu am o piele sensibila si, chiar daca am avut mameloanele formate, am avut niste dureri crunte inca din prima zi in care i-am dat sa suga (l-am alaptat pana la 9 luni, chiar daca am avut lapte putin si am suplimentat cu lapte parf toate mesele).
Am sa incerc si eu urmatoarele recomandari despre care am citit ziulele astea pe mai multe site-uri unde am gasit articole interesante:

  • cu o luna inainte de nastere imi voi masa sanii cel putin de 2-3 ori pe zi cu un prosop aspru, ca sa ii "invat" cu greul. O d-na doctor spunea ca, de multe ori, char daca am pregatit sanul si il spalam si sperilizam inainte si dupa supt, din cauza ca saliva sugarului macereaza tegumentele din zona mamelonului, apar "ragadele". Adica niste rani foarte dureroase care uneori te vor face sa te gandesti ca vrei sa renunti la alaptat dar care se pot proteja, fara sa introduci alaptarea, macar temporar, cu acele mameloane din silicon.
  • nu este cazul meu, dar daca nu ai mameloane formate (adica nu sunt proeminete sau iesite in relief), este recomandat sa masezi sanii cam 10 - 15 minute pe zi, usor. Unele mamici spunca daca tii sanii un pic mai stransi (in sutien, sau sa mai bagi ceva in cupa), fortezi sfarcuriel sa se traga spre exterior din cauza presiunii; eu nu as miza pe sfatul asta pentru ca mi se pare ca este un pic cam dureros sa ii strangi intr-o asemena perioada. Nu multe mamici povestesc, dar eu cred ca este o idee super faina, usor si chiar placut de experimentat: viitorii tatici ar trebui sa-si reaminteasca cum se suge la un san si sa faceti impreuna exercitii de formare a mameloanelor, cred ca da rezultate extraordinare.
  • dupa nastere, si eu am apelat si recomand Garmastanul, dar in special crema de galbenele si mierea de albine, atunci cand sanul deja sufera. As spune ca solutiile naturale au un efect de doua ori mai rapid si mai benefic decat solutiile farmaceutice.
  • o perna pentru alaptare te ajuta atat pe tine ca sa eviti durerile de spate, dar si pe bebelus ca sa suga corect; ai auzit probabil ca ranile la sani sunt cauzate, in special in primele zile, si de pozitia incorecta in timpul alaptarii. Perna pentru gravide este excelenta pentru a evita neplacerile pe care le poti avea din cauza ca inca nu te-ai obisnuit sa tii corect copilul la san iar bebelusul trage de sfarc doar, fara a lua tot mamelonul in gura. Iti inchipui ce dragut e sa ai un copil flamangios care sa suga cu pofta, cu tot mamelonu, iar tu sa stai linistita, relaxata, fara alte neplaceri, si sa te bucuri alaturi de el de aceste clipe minunate. Eu de-abia astept, peste 3 luni jumate!
  • si mai este un factor extrem de important: increderea ca vei alapta fara probleme!
    Focuseaza-te asupra aspectelor pozitive si alunga fricile de tot felul care te napadesc la tot pasul; nu mai citi tot felul de "cum sa eviti problema cutare" sau "ce sa faci in caz ca". Toate gandurile astea nu fac decat sa creeze ingrijorari iar fricile genereaza panica, anxietate si, intr-o masura pe care nu ti-o imaginezi cat e de mare, blocheaza evolutia naturala a nasterii, alaptarii si a dezvoltarii voastre in primele zile si saptamani dupa nastere. Urmeaza o perioada de adaptare pentru amandoi in care aveti nevoie de tot sprijinul si gandurile bune ale celor din jur, dar mai ales de increderea in tine, mamico!

Am mai gasit o chestie interesanta despre alaptatr pe care am sa o citez aici: inca din cea de-a 24-a saptamana de sarcina, corpul gravidutei produce hormoni care stimuleaza extinderea sistemului glandelor mamare de la nivelul sanilor: progesteron, estrogen, prolactina, oxitocina etc. Inultimul trimestru, sanii intra in prima faza a lactogenezei si incep sa produca colostrul (un lichid galbui, dens), care urmeaza sa fie prima masa a nou-nascutului, deosebit de importanta pentru imunitate. La nastere, debuteaza cel de-al doilea stadiu al lactogenezei, in care glandele mamare produc in mod normal cantitati generoase de lapte. Cand secretia laptelui devine mai stabila, sanii intra in stadiul III al lactogenezei, controlat de sistemul local al sanilor, numit autocrin. 

Iti doresc o nastere usoara, un copil sanatpos si o alaptare pe masura necesitatilor bebelusului tau.
Pernegravide.ro este alaturi de tine inca din prima perioada a sarcinii cu perne pentru somnul tau si mai apoi, cu perne speciale pentru alaptat, la preturi incepand cu 65 lei. De exemplu, perna pentru gravide si alaptat Cornulet la 95 lei, imbina in egala masura atat functia de ajutor de nadejde si partener de somn in timpul sarcinii, cat si functiile unei perna pentru alaptat excelente.
asa doarme o mamica pe o perna Cornulet
perna Cornulet, pozitie extinsa
asa arata cand o strangem si o transformam in perna pentru alaptat
 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Te invit sa ne scrii parerea ta.